Monday, March 28, 2011

Dengarlah Coretanku Ini yang Maha mendengar...

Dengan Bismillah aku membuka bicara... Memberi salam (Assalamulaikum wbt) sebagai doaku pada pelawat blogku...

Hati!! Kenapalah selalu berbelah bagi.. Kenapalah selalu berperasaan tidak kuingini.. Permainan perasaan sungguh hatiku dipagi hari nie.. Bercampur baur hati ini, semuanya bisikan syaiton yang direjam belaka.. Bukan aku mahu mendengar bisikan ini yang boleh menceburkan kelembah kehinaan belaka.. 

Nak kata hati nie bercinta ngan sesorang mustahil la, kalau ada pon biarlah aku bercinta dalam senyap tanpa memberitahu si empunya badan.. Takut pulak tercebur kelembah kehinaan, sekali mendengar kata hati mungkin akan selalu mendengarnya plak.. Maklum la Hatikan penggerak utama iblis... Lebih baik aku buat dono jerk dan pikior(bak kata ucop Hantu Kak Limah) Projek Sarjana Muda aku dan Latihan Industri yang amat menyerabutkan pala aku nie... Yang lain2 tue wat dono jela, bukan dapat ape pown klu fikirnya... lebih baik aku menjadi pembimbing daripada jadi perosak, bukan haiwan perosak lorrr...

Lagi menenangkan kalau aku fikir pasal cara mendekati pada yang Maha Telus.. Kurang2 pahala dapat dan mampu tingkatkan keimanan aku nie... Imankan macam menanam pokok, harus dijaga dengan baik utuk dapatkan hasil yang baik gakkan, aku bukan berbicara pasal insan yang bernama Nurul Iman ker aper... Boleh ker nak perbaiki hati yang rosak nie klu ada tompok kegelapan yer... Jawapannya pasti la ada, mana mungkin tiada ubatnya kecuali la ajal yang menjemput kan2... hehehehe

Apalah aku merepek pagi2 buta nie... Baik aku dengar Qasidah Istighfar sebelum tido nie... Ok la kengkawan Selamat Pagi & Assalamulaikum wbt...

No comments:

Post a Comment