Saturday, April 30, 2011

Politik Dunia..

Selamat sejahtera dan Assalamulaikum wbt...

Malaysia oh Malaysia tanah airku..Sungguh sedih aku melihat keadaan politik di Malaysia ini yang semakin hari semakain parah.. Ada yang sampai bersumpah laknat, ada pula yang menyorokkan kebatilan dan ada juga yang buat x taw jer atau org ckp wat dono jerk.. Hehehehe macam aku la tue suka wat dono jerk.. Kalau dlm hal nie mmg aku suka wat dono jerk sbb aku x nak membawa cerita yg belom tentu sahihnya lg.. Bawa cerita yang belom tentu sahih tue da masuk dlm golongan mengumpat plak kan, tue blom lg cerita fitnahnya.. Bak kata Man Maharaja Lawak " Masyarakat... masyarakat...". hehehehe

Dalam Islam sendiri berpolitik itu mmg penting  bg menentukan ketua atau pemimpin dlm sesebuah organisasi atau masyarakat muslim sendiri.. Tapi adakah berpolitik sampai berpaling dari ajaran Islam itu yang dituntut dalam pegangan Islam yg dipahat dlm lubok hati kita.. Nauzubillah himinzalik, aku sendri sbg umat akhir zaman pown keciwa ngan politik zaman sekarang.. Islam sendri pown menghalang umatnya membuka aib saudara sendri nie kan pula sampai sumpah laknat.. Dalam syarak sendri pown ada ckp sumpah laknat tue adalah bg golongan suami isteri dimana dilakukan oleh suami/isteri kerana menuduh isteri/suami yg suci melakukan zina dengan syarat  membawa 4 org saksi.. Kenyataan aku boleh disokong pada Al-Quran ayat 7-9 surah Al-Nurr.. 

Aku pown malas komen panjng2 pasal politik nie kang salah bawa cerita jadi dosa la plak... Langkah terbaek untuk umat islam adalah mendengar setiap pengakuan daripada kedua belah pihak dan dengan akal yg waras lg bijak timbang tarakan dengan logik akal dan nilai serta buat la keputusan mengikut syarak.. Da buat keputusan jgn plak bawa mulut taw, kita sendiri pown x pasti kesahihan keputusan yg kita buat so langkah mudah kita diamkan diri dan ambil ikhtibar saja ngan setiap sesuatu yg berlaku.. Hehehehehe Kalau org cerita pasal kisah tersebut jgn join baik g main jauh2 kurang2 x ada la ko bersengkokol dengan kemungkaran atau kebatilan... 

Lg satu klu korang tnya aku nie parti mana aku akan jawab aku x ada mana parti pown sebab rakan2 aku semua tergolong dari kedua-dua belah parti then jalan mudah bg menjaga hati saudara semuslim dan rakan aku adalah dengan jawapan lepaskan diri tersebut.... Ngeh3x Kurang2 aku leh jaga hati saudaraku dan hubungan sesama saudaraku... Al maklum la politik skang sampai boleh membawa persengketaan sesama saudara silap2 hari bulan putuskan hubungan sesama muslim lg.. Da tambah dosa lg, sng nyer dpt dosa yerk susah btol nak wat pahala... :)

Minta maaf sekali lg pada sahabat sekalian klu aku nyer wadah nie menyinggung hati & pasaan korang yerk.. X bermaksud pown nak menyinggung korang.. Ini semua pendapat ikhlas daripada hati aku sendiri yerk.. :)

Freedom like this Picture!!!

No comments:

Post a Comment