Thursday, September 22, 2011

Hati bergelora dan berkecamuk.

Astarfirroh hal'azim, knpa la hati aku bergelora semula setelah hilangnya ketenangan. Aku perlukan ketenangan seperti dulu dimana tiap kali aku lakukan solat dan baca quran dlm keadaan tenang dan tenteram tanpa rasa seperti berpenyakit.
Adakah ini semua disebabkan hasutan syaitan semata-mata atau disebabkan oleh persekitaran baru yg aku alami. Ya Allah ini kah yg dinamakan pegurangan keimanan dalam diri ya Allah. Setiap kali menyendiri dan berada dlm kesorangan pasti ada saja yg tidak kena pada jiwa dan rohani aku ini.
Ya Allah beri la aku kekuatan, ketenangan diri seperti kau berikan ketenangan pada org-org yang beriman padamu dan jauhkan aku dari sebarang gejala yg mampu menceburkan diriku dalam lembah maksiatmu.

Aku tak mahu hanya menjadi ros hitam yg tidak mampu menghadirkan seri pada org lain bahkan aku rela menjadi ros segar lg berduri yg mampu menyinari dan melindungi kehidupan org lain..

No comments:

Post a Comment