Tuesday, May 3, 2011

Kegembiraan atau kedukaan????

Assalamulaikum wbt... tora datg lg dengan permainan baru.... hehehehehe

Baru lepas baca paper td ada plak katakan Osama Bin Laden telah dibunuh. Sape Osama Bin Laden? Ala anak Pak Laden sebelah umah aku la nak taw lebih lanjut biografi anak Pak Laden klik sini... eh silap2 nie anak pak osman bukan osama laden yerk... nie baru betul biografi osama laden SINI PULA KLIK!!!!

seperti entry2 sebelum nie tujuan aku tulis bukan saja2 jerk tp utk korang berfikir sendri.. Satu dunia telah tahu yang pihak org bukan islam mengatakan bahawa Osama Bin Laden nie adalah pengganas tp sejauh mana plak org bukan Islam yg memerangi phak pengganas dengan membunuh org islam yg tidak bersalah pula adakah ia dikategorikan dalam keganasan? Ermmmm dunia2 org bukan Islam menyambut kegembiraan dengan pemergian Osama tapi kita perlu ker menyambut dengan sebegitu.. Berapa puluh ribu org yg beragama Islam terbunuh dalam misi pemutihan pengganas di Afghanistan..

Kita patutnya perlu la rasa sedih kerana kehilangan saudara seislam walaupun tindakannya syahid dengan cara yg mampu mendatgkan perspektif yg negatif pd pandngan org bukan islam pd org islam tp Osama kan kaum muslimin juga.. Obama ckp telah terbalas dendam seranagn menara pentagon dengan kematian Osama tp bg pandangan aku la dendam akan berterusan sekiranya kita salaing balas membalas sehingga berubah generasi ke generasi selagi tiada yg sanggup melafazkan kata-kata kemaafan dengan keikhlasan yg tulus..

Sahabat sekalian fikir la dengan akal yg waras dan aper yg kita buat itu mestilah berlandaskan al-quran dan alsunnah.. malas aku bebel pepanjang kang ada plak org ckp aku nie pengganas plak...hehehehehe
I'm a muslim and I'm not terrorist...:)

 Ha jgn nak PK aku nie BN plak yerk....

2 comments:

  1. siot je kait kan aku ngan anak pak laden tu..

    ReplyDelete
  2. hehehehe sori muhamad Zulfadhli aka Manggis... Kita tgk game ManU esk ek... :)

    ReplyDelete