Friday, September 30, 2011

Rajin menghulur bertambah la bersyukur.

Syukur... syukur... syukur... Alhamdulilah
Tanda syukur banyak caranya..
Skali da mcm raihan la plak... Tp bukan raihan da... hehehehe

"Tangan kanan memberi, tangan kiri tak mengetahui" begitu la perumpamaan melayu yg sering kita bleh kaitkan dengan bersyukur. Mengapa kita sering alpa dengan kemewahan duniawi semata-mata ingin mencapai matlamat dan kemahuan diri semata spt keinginan memiliki gadget iPad, memiliki HP berskala pintar la dan sbgnya tanpa melihat org yg lebih susah spt keadaan di Somalia yg serba kekurangan..

Tidak rugi mana pown kalau kita rajin menghulur demi mensyukuri rezeki yg diberikan sementara oleh Pencipta kita kan. Percayalah lagi banyak kita mensyukuri pemberian pencipta kita lg banyak rezeki yg akan Pencipta kita limpahkan pada kita. Jangan mengajar hati menjadi kedekut, adakah kita mahu generasi yg kita lahirkan "double triple" kedekut dan tidak reti mensyukuri segala nikmat.

Konsepnya mudah saja, sekiranya mahu dambarkan wanita solehah maka berusahalah menjadi lelaki yg soleh bahkan bukan menunggu masa hidayah yg hadir semata-mata hendak berubah. Kita tahukah bila ajal yg bakal menjemput kita spt lagu Ungu- Andaiku Tahu. Amboi seriusnya mcm imam muda plak gayanya, mahu tak nyer klu masok imam muda kalah imam muda Asyraf nie... hehehehehe

TQ kengkawan yg sudi menyinari hidupku walaupun aku sering menyakiti hatimu dengan membahan sinis yerk.... :)

Moh la kita nyanyi lagu nie bersama-sama yerk!!!!
(Sambil bersiap mahu pergi kerja nie)

Lama wooo x dengar lagu raihan nie... :)


Lagu Keinsafan nie... Hehehe

2 comments:

  1. kalau ak perempuan.. akan ku jd perempuan terbaik untukmu

    ReplyDelete
  2. Hehehehe... Insya'Allah suatu hari nanti akan ada juga bidadari dlm hidup aku... Ciss maw mcm lagu lg... :)

    ReplyDelete